Ny golfspiller

Forløbet som ny ”Golfer” og prøvemedlemsskab

Er du usikker på, at golf er din nye sport - så kan du få et 3 måneders prøvemedlemsskab til kr. 1.200.

Det indebærer, at du starter med at tilmelde dig et Golfkørekort og dette giver adgang til:

• Mulighed for gratis lån af udstyr
  • Fri adgang til Par3-banen
  • Fri adgang til Driving Range (udslagsbane)
  • Fri adgang til Putting Green
  • Fri adgang til Indspilsområdet
  • Fri deltagelse i klubbens turneringer for begyndere

Golfkørekort

Før du må spille på en golfbane, uanset om det er i Danmark eller udlandet, skal du tage et Golfkørekort.

Golfkørekortet tages i et kursusforløb.
Golfkørekortet giver dig kendskab til reglerne og færdigheder til at spille på en golfbane.
Golfkørekortet og et gyldigt medlemskab i golfklubben (og dermed Dansk Golf Union) giver dig ret til at spille andre golfbaner i Danmark og udlandet.

Kursusforløbet og prøvemedlemskab

Hos os er forløbet ret komprimeret, så du så hurtigst muligt kan komme i gang med spillet og får erhvervet dig beviset som giver dig adgang til 18-hullers banen. Det er vigtigt at du kan deltage hele weekenden /alle aftener for at få golfkørekortet. Forløbet har følgende indhold:

• Undervisning hos klubbens Pro - Pro betyder professionel træner og i Dronninglund GK vil du møde Casper Bruun eller Jens Meto
  • Undervisning i golfspillets regler - undervisningsmateriale er inkluderet i prisen;
  • Slagprøve - du skal vise, at du kan ramme en golfbold og slå den 60/100m i luften henholdsvis Damer, Juniorer/Herrer;
  • Teoriprøve i golfspillets regler. Foregår online og kan laves inden kursusstart. Link tilsendes efter tilmelding;
  • Du skal spille Par-3 banen i max. 54 slag, hvor bolden skal i hul på alle huller.

Når ovenstående er overstået, får du adgang til 18-hullers banen, hvor du i starten skal spille med en "fadder". En Fadder er en erfaren golfspiller, der går med dig rundt de første gange, så du har en at spørge, hvis du er i tvivl ude på banen. Du skal deltage 3 gange i Begynder- og Optimist klubben som spiller hver tirsdag kl. 16:30.

• Du starter med at spille i handicap (hcp) 72, og du spiller fra tee 37 indtil du når handicap 54.

Under hele kursusforløbet og dit 3 måneders prøvemedlemskab har du:

• Mulighed for gratis lån af udstyr
  • Fri adgang til Par3-banen
  • Fri adgang til Driving Range (udslagsbane)
  • Fri adgang til Putting Green
  • Fri adgang til Indspilsområdet
  • Fri deltagelse i klubbens turneringer for begyndere

Tilmeld til golfkørekort 2024 her: https://dronninglund-golfklub.dk/bliv-medlem/tilmeld-golfkoerekort/

De 3 måneders prøvemedlemsskab starter ved kursets start - men du kan spille på Par3 banen fra du har betalt kurset.

DGU kort og medlemskab

Når du har nået hcp 54 må du frit spille på den store bane indtil 3 måneder efter kursusstart, hvorefter du skal melde dig ind i golfklubben, for at kunne fortsætte med at spille. Når man når ned i hcp 54 kan man få national spilleret og dermed DGU kort (Dansk Golf Union). Dette kræver fuldtidsmedlemskab af klubben.

Priser i 2024

Et golfkørekort koster i Dronninglund Golfklub

• kr. 1.200 (fra 19 år og opefter)
  • kr. 1.000 (0 - 18 år)

Beløbet inkluderer ovenstående samt mad og drikke på alle kursusdage.

Datoer 2024

Begynderhold 1: 2.-3. + 9.-10. april (aftenhold)

Begynderhold 2: 19. - 21. april (weekendhold)

Begynderhold 3: 7.-8. + 14.-15. maj (aftenhold)